جلوگیری از خوردگی تاسیسات با پوشش ضد خوردگی

 

جلوگیری از خوردگی تاسیسات با پوشش ضد خوردگی : خوردگی لوله ها و مخازن یکی از مشکلات اساسی در صنایع به ویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می رود. اکثر لوله های نفتی به صورت فلزات مدفون در خاک (یا بر خاک) می باشند. خوردگی این لوله ها به شرایط داخلی و خارجی لوله ها بستگی دارد. خوردگی داخلی در اثر عوامل مختلفی مانند ترکیبات شیمیایی، سرعت و چگالی سیال درون لوله ها ایجاد می گردد؛ در صورتی که خوردگی ایجاد شده در سطح خارجی (خوردگی خارجی) هنگامی به وجود می آید که پوشش های موجود بر روی لوله ها از بین رفته باشد و لوله ها در تماس با خاک و عوامل محیطی خورنده قرار گیرند. 

جلوگیری از خوردگی تاسیسات با پوشش ضد خوردگی

علاوه بر این لوله های بتنی استفاده شده در خطوط آب و فاضلاب ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند سایش و فرسایش، فرایند یخ زدن ذوب شدن و یا وجود ترکیب های مهاجم دچار خوردگی شوند.  خوردگی ایجاد شده در مخازن به ویژه خوردگی ایجاد شده در کف مخازن نفتی یکی دیگر از مشکلات اساسی در صنایع می باشد. از آنجایی که تعویض کف مخازن که دچار خوردگی شده اند کار زمان بر و پر هزینه ای می باشد؛ از این رو نیازمند روش هایی جهت حفظ و مقاوم سازی این سازه ها در برابر خوردگی می باشیم. شرکت مهندسی آساکو جزو شرکت های پیشرو در این زمینه بوده و رزومه موفقی در این خصوص دارد. آب بندی بتن یکی از مهمترین نکاتی ست که برای انواع سازه های بتنی که در مجاورت دائمی یا متناوب با آب یا مواد شیمیایی قرار گرفته اند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پوشش های آب بندی بتن به روش های مختلفی ساخته می شوند. بتن یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی در بخش های مختلف سازه مانند پی، دال، دال پیش ساخته، آبنما، زیرساخت های شهری و ... می باشد. با این حال، بتن به دلیل اجزای تشکیل دهنده آن (سندانه، ماسه، سیمان و آب)، معمولاً در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی بسیار آسیب پذیر است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش های ضد زنگ پوشش های ضد زنگ, عایق های ضد خوردگی

پوشش ها و لاینینگهای ضد خوردگی می بایست به صورت محکم و مطمئن به سطوح بتنی زیر کار بچسبند که در این خصوص سازه بتنی باید طوری ساخته و اجرا گردد که دارای ماکزیمم قدرت نگهداری پوشش و نیز از مقاومت کششی خوبی برخوردار باشد. به طور کلی پوشش ها و لاینینگهای حفاظتی پشتیبان و نگهدارنده خود نمی‌باشند (به جز لاینینگ داخل پیت ها و مخازن که در آنجا پوشش از یک خود پایداری و ایستایی مناسب برخوردار می باشد) و معمولاً در مقابل تنش های خمشی ضعیف عمل می کنند.

نظرات